Maremma- טוסקנה למתקדמים

רוב המטיילים מגיעים לטוסקנה בכדי לחוות את חבל קייטני המפורסם, את פירנצה, פיזה סיינה ושאר העיירות המתויירות. החלטתי לצאת דווקא לדרום טוסקנה, לאזור הפחות מוכר ומתוייר וחזרתי מאוהבת מעל הראש. אזור המרממה הוא האזור הדרומי של חבל טוסקנה שאוצר בחובו עיירות עתיקות מימי הביניים, חוות חקלאיות, נופים מרהיבים, מעיינות טבע חמים וכמובן אוכל משגע.

באזור המרממה מייצרים ומשווקים מוצרי חלב ונקניקים יין מקומי טוב ושמן זית.

יצאנו לדרך מפותלת הרחק מהאוטוסטרדה, דרך שעוברת בין בתים כפריים חוות חקלאיות ועיירות ציוריות.

את העצירה הראשונה שלנו עשינו בעיירה מיימי הביניים שנקראת PITIGLIANO . או בשפת המקומיים "ירושלים הקטנה".

היא זכתה לכינוי הזה כי בעבר מרבית תושביה היו יהודיים שחיו את חיי הקהילה התוססים של העיר עד 1938.

בעיר עצמה תוכלו לראות את בית הכנסת היהודי, את אזור הגטו ואפילו מספר חנויות של אוכל כשר ואומנות יהודית עתיקה.

PITIGLIANO ידועה בייצור וייצוא בשר חזירי הבר שלה וביין מקומי איכותי.

סיור כיפי לקראת השקיעה וארוחת ערב במסעדה מקומית תבטיח לכם חוויה בלתי נשכחת בעיר שהזמן עמד בה מלכת.

ארוחת ערב באחת המסעדות המומלצות על ידי המקומיים היתה אחת הטעימות שאכלתי לאחרונה – Locanda del pozzo antico– יש המאמינים שזורקים מטבע לחור ומבקשים משאלה, אם החור בולע את המטבע המשאלה תתגשם… האמת לא ניסיתי… אולי בפעם הבאה.

למנה ראשונה הזמנו אנטיפסטי שכלל מגוון רחב של נקניקים מקומיים וגבינות מלוות ביין הבית.

ולמנות עיקריות לקחנו את מה שהמקום יודע להכין הכי טוב!! תבשילי בשר חזירי בר.

פרפדלה ראגו של בשר חזיר בר בבישול ארוך עם עלי דפנה, וניוקי עם קרם פרמגין ,חמאה, ראדיקיו ובייקון.

אמצע שבוע והמקום היה הומה בתושבי העיר שבאו לראות את משחק הכדורגל בין יובנטוס לריאל לאכול ולשתות. איזו חוויה.

משם המשכנו לאגריטוריסמו מדהים La Valle degli ulivi – שימו לב שהמון מקומות קוראים לעצמם אגריטוריסמו בגלל המיסוי הנמוך שהם משלמים. אבל כשאתם בוחרים באחד כזה תוודאו שאכן המקום מייצר הכל בחוות הגידול שלו, שארוחת הבוקר שלכם מיוצרת כל בוקר טרייה מהחווה. הגענו למקום קסום 5 קילומטר מ Saturnia . בית אבן בתוך חווה ענקית. קיבלה את פנינו אישה חביבה. שמנו את המזוודות לקחנו בקבוק יין שמיוצר בחווה עצמה ויצאנו ל Cascate del mulino – מעיינות מבטן האדמה ומיי גופרית חמים. כשהשמיים מלאי כוכבים והירח מלא אין כמו להיכנס למעיינות בטמפרטורה של 37 מעלות ולהירגע מיום ארוך שכזה.

את הבוקר פתחנו בארוחת בוקר שחיכתה לנו בביתה הפרטי של המארחת, ארוחת בוקר שמיוצרת כולה במקום. מהריקוטה, לגבינת הכבשים, לחלב, לנקניקים, ללחם, ליוגורט ואפילו לעוגות הבחושות. הכל תוצאת בית.

קיבלנו סיור מודרך בחווה מהבעל שהינו חקלאי בנשמה. פגשנו עגלים, כבשים, חזירים. זכינו לראות חליבה וייצרנו גבינת ריקוטה. והחוויה שלעולם תיזכר במוחי היא הרגע שבו זכיתי לראות לידת עגל. אין לי איך לתאר במילים את היופי שהטבע נותן ואת הרגע המרגש בלראות עגל מגיח לעולם.

ניכנסנו לתוך מקררי היישון של הגבינות וקיבלנו הסבר מפורט וטעימה מכל גבינה וגבינה ואפילו קיבלנו גבינות במתנה.

לאחר מכן נלקחנו למטעי הזיתים וטעמנו משמן הזית המקומי.

n

ארזנו ויצאנו חזרה אל העיר הגדולה. בדרך עצרנו שוב במעיינות החמים, אם ראינו אותם בלילה הרי שביום החוויה שונה לחלוטין. תשתדלו להגיע מוקדם ולא באמצע השבוע. הכניסה היא חינם ואל תשכחו להביא איתכם מגבות ובגדים יבשים להחלפה. החוויה הזכירה לי את תקופת הצבא שהיינו צריכים להחליף בגדים בשטח מבלי שאף אחד יראה.

בדרך חזרה עצרנו בעיירה סטורניה לאכול צהרים, אך מסתבר שבימי רביעי מסעדות באזור לא עובדות והן ביום חופש.

אבל אם כן יצא לכם להגיע לאזור בימים אחרים של השבוע יש כמה מקומות שאסור לכם לפספס. שם תוכלו לאכול מהמטבח המקומי, נתח פיורנטינה איכותי או בשר חזיר בר ופולנטה.

Ristorante la solina – poggio bertino

trattoria La posta- catabbio

Il melangolo – saturnia

trattoria la campigniola – campigniola

אז תעשו לעצמכם טובה, צאו לגלות חלקים מטוסקנה שהתיירות המסיבית עדיין לא גילתה.

עד הפוסט הבא…

בתאבון!

אהבתם את הפוסט? בטוח תאהבו את הסיורים שלי ברומא!

#רומא #טיוליםלידרומא #Rome #טוסקנה #Maremma

מי אני?

היי, אני מיכל מילרד, שף קונדיטור במקצועי ופודיז בנשמתי, היום גרה ברומא, חיה ונושמת אוכל כדרך חיים.
קרוב ל- 15 שנים ,של מגורים בחו"ל 48 מדינות שעצרתי לאכול בהן, 5 שפות שלמדתי בדרך, 2 דרכונים שעזרו לי
להגשים את זה ואהבה ענקית לאוכל ותרבויות

יצירת קשר

השאירו פרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו כך שתוכלו להישאר מעודכנים תמיד

על ידי הרשמה אתה מסכים למדיניות הפרטיות שלנו ומספק הסכמה לקבלת עדכונים מהחברה שלנו